مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 13:052020-05-31اقتصادي

تهیه الگوی کشت دیم در 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: الگوی کشت دیم در سطح 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهیه و تدوین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تهیه الگوی کشت دیم در 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین خبر داد و اظهار کرد: این طرح  با هدف تطبیق و اجرای سیاست سازگاری با کم آبی در استان اجرا می شود .

وی با بیان اینکه این الگو برای بهره برداری مطلوب و ارتقای بهره وری در اراضی دیم تهیه  شده افزود: مجموع اراضی کشاورزی استان 489 هزار هکتار است که از این رقم 230 هزار هکتار به اراضی دیم اختصاص دارد.

وی بیان کرد: براساس الگوی تعیین شده در سال جاری 106 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان به کشت گندم و هفت هزار و 500 هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته که در محصول گندم شاهد توسعه بیش از هفت هزار هکتاری و در محصول جو نیز شاهد توسعه هزار و 500 هکتاری نسبت به سال گذشته هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین کشت حبوبات در سطح 15 هزار هکتار از اراضی دیم استان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه گفت: با توسعه کشت دیم و استفاده از ارقام کم آب بر بدنبال ارتقای بهره وری فعالیت های کشاورزی در استان و همچنین صرفه جویی در مصرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه الگوی کشت دیم در 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

تهیه الگوی کشت دیم در 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین