مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 09:552020-05-31اقتصادي

برای راه اندازی کسب و کار نیازی به دریافت کد اقتصادی نیست


در حال حاضر کد اقتصادی و کد ملی افراد یکسان سازی شده اند، این کار به این معناست که کد اقتصادی حذف شده است و مردم برای راه اندازی کسب و کار دیگر نیازی به این کد ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی فیروزی با اشاره به اینکه یکی از نماگرهای بانک جهانی به شاخص سهولت راه اندازی کسب و کارها مربوط می شود، گفت: نماگر بانک جهانی، شروع کسب و کار را در ثبت یک شرکت تجاری با مسئولیت محدود (که به مجوزهای خاص نیاز نداشته باشد) ارزیابی می کند.

وی افزود: بر اساس روش محاسبه نماگر بانک جهانی، اخذ کد اقتصاد و گواهی ارزش افزوده و ثبت آگهی روزنامه رسمی و دریافت کد کارگاه سازمان تأمین اجتماعی و دریافت دفاتر مهرشده مالیاتی در به انجام رسیدن یک کسب و کار مؤثر هستند.

رییس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی اضافه کرد: بانک جهانی صفر تا صد راه اندازی یک کسب و کار ایرانی را 72 و نیم روز در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 72 و نیم روز فرآیند راه اندازی کسب و کار در ایران به سه بخش تقسیم می شود، اظهار داشت: در مرحله اول برای شروع کسب و کار متقاضیان باید گواهی سو پیشینه دریافت می کردند و بانک جهانی این مرحله را بازه 5 روز تخمین زده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای راه اندازی کسب و کار نیازی به دریافت کد اقتصادی نیست

برای راه اندازی کسب و کار نیازی به دریافت کد اقتصادی نیست