مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 06:402020-05-31اقتصادي

چقدر برای مواجهه با حریق مراتع آماده ایم


در سال 98 بالغ بر 2800 هکتار از مراتع استان مرکزی در آتش سوخت که علل 95 درصد این آتش سوزی ها ناشی از بی احتیاطی انسانی بوده و اکثر حریق ها در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رخ داده است.

- ایسنا/مرکزی در سال 98 بالغ بر 2800 هکتار از مراتع استان مرکزی در آتش سوخت که علل 95 درصد این آتش سوزی ها ناشی از بی احتیاطی انسانی بوده و اکثر حریق ها در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رخ داده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، سال گذشته اراک در میان شهرستان های استان مرکزی بیشترین میزان حریق مراتع را به خود اختصاص داد.

با توجه به وقوع حریق گسترده جنگل های زاگرس که متاسفانه اخیرا شاهد هستیم این سوال مهم پیش می آید که استان مرکزی تا چه میزان برای مواجهه با چنین حریق هایی در گستره منابع طبیعی خود آمادگی دارد.

عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در پاسخ به این سوال به ایسنا گفت: با توجه به اینکه امسال میزان بارندگی در استان مرکزی قابل قبول بوده و این امر باعث ایجاد حجم مناسبی از پوشش گیاهی در مراتع استان شده است، در همین راستا پیش بینی های لازم جهت مواجهه با آتش سوزی مراتع صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تمرکز مجموعه استان و شهرستان ها بر حفاظت از مراتع بوده و تمامی نکات و موارد ایمنی یاد آور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چقدر برای مواجهه با حریق مراتع آماده ایم

چقدر برای مواجهه با حریق مراتع آماده ایم