مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 04:452020-05-31بين الملل

آمریکا و آسیای مرکزی؛ افغانستان پاشنه آشیل همیشگی


راهبرد اعلام شده آمریکا برای آسیای مرکزی به طور کامل به ایجاد صلح در افغانستان و نیز رویکرد کشورهای منطقه برای همگرایی با یکدیگر با هدف برقراری موازنه از طریق ابزارهای عمدتاً اقتصادی بستگی دارد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس، راهبرد مطرح شده جدید ایالات متحده برای آسیای مرکزی 2019-2025 بر خلاف انتظار برخی منتقدین کشورهای منطقه، بد فرجام نیست اما این بدان معنی نیست که این راهبرد موفق خواهد بود.

تداوم و استمرار این راهبرد تقریباً به طور کامل به ایجاد صلح در افغانستان و سپس ترغیب کردن کشورهای منطقه برای یکپارچگی تنگاتنگ با یکدیگر پیش از درخواست از ایالات متحده برای برقراری موازنه از طریق ابزارهای عمدتاً اقتصادی بستگی دارد.

اوایل سال جاری میلادی، وزیر خارجه ایالات متحده مایک پمپئو به آسیای مرکزی به منظور ملاقات با وزرای خارجه کشورهای پیمان C5+1 که به عنوان ابزار ایالات متحده برای مشارکت و روابط تنگاتنگ چند جانبه با این منطقه ژئواستراتژیک عمل می نماید، سفر کرد.

در طول همین سفر بود که ایالات متحده راهبرد 2019-2025 آسیای مرکزی را رونمایی کرد، راهبردی که بر خلاف نظر برخی از منتقدین، بد فرجام نخواهد بود.

اگرچه ایالات متحده هرگز به صورت آشکارا نیت خصومت آمیز نسبت به آسیای مرکزی نشان نداده اما به طور گسترده تصور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا و آسیای مرکزی؛ افغانستان پاشنه آشیل همیشگی

آمریکا و آسیای مرکزی؛ افغانستان پاشنه آشیل همیشگی