مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 02:102020-05-29فرهنگي

مسجدی که دو سوم جزیی از قرآن را در خود جای داده است


مسجد جامع سنندج اثر تاریخی و کتیبه ای است که دو سوم جزیی از قرآن را در خود جای داده است.

- مانند همه شهرهای ایران، بافت قدیمی شهر سنندج نیز از آثار و معماری های تاریخی فاخر و کم نظیری برخوردار است که در این گزارش قصد داریم شما را با گوشه ای از زیبایی های این شهر تاریخی آشنا کنیم.

به قصد دیدن و تهیه گزارشی از یک اثر تاریخی راهی خیابان امام خمینی که بافت قدیمی شهر در آن واقع شده می شوم، از جلوی عمارت آصف که می گذرم در کمی آنطرف تر بنای تاریخی مذهبی مسجد جامع سنندج به رنگ آبی زیبایی در محوطه خودنمایی می کند.

به مسجد جامع که می رسم اولین چیزی که مقابل چشمانم خودنمایی می کند کاشی کاری های آبی رنگ و زیبایی است که حکایت از ذوق و سلیقه معماران و کاشی کاران آن زمان دارد.

این مسجد زیبا بر روی سکویی ساخته شده و برای ورود به آن باید چند پله را طی کرد، همزمان با ورود به این مکان تاریخی اولین چیزی که برای انسان تداعی می شود معماری مساجد و بناهای شهر اصفهان است و کاشی کاری ها و مناره های آن نیز به سبک معماری اصفهانی ساخته شده است.

در دورانی که کرونا تمام جهان را درنوردیده، در ایران علاوه بر تعطیلی مشاغل و کسب وکارها در خانه خدا نیز به روی عاشقان اهل بیت بسته شد، اگر قبل از کرونا به سنندج سری زده باشید خواهید دید که دم دمای اذان چه اشتیاقی در مسج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجدی که دو سوم جزیی از قرآن را در خود جای داده است

مسجدی که دو سوم جزیی از قرآن را در خود جای داده است