مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 05:202020-05-29پزشكي

با وسواس های فکری در دوران کرونا چه کنیم؟


یک متخصص روانشناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: وسواس های عملی، وسواس های فکری ما را تقویت می کنند و زمانی که وسواس فکری تقویت شود ناخودآگاه اضطراب فرد نیز افزایش پیدا می کند.

- یک متخصص روانشناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: وسواس های عملی، وسواس های فکری ما را تقویت می کنند و زمانی که وسواس فکری تقویت شود ناخودآگاه اضطراب فرد نیز افزایش پیدا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرشاد شیبانی درباره درمان رفتارهای وسواسی در رعایت بهداشت برای پیگیری از ابتلا به کرونا، گفت: اینکه مردم این روزها یکسری از استانداردها را در سطح بالاتری رعایت می کنند به معنای وسواس نیست و رفتارهایی بسیار کارآمد است.

وی با بیان اینکه این روزها به نسبت گذشته الزام رعایت بهداشت بیشتری حائز اهمیت است، افزود: اگر این شرایط پایان یابد، اما رفتارهای فرد همچنان ادامه داشته باشد و مشکلاتی برای کارکرد روزانه شخص به وجود آورد، آن زمان این رفتارها می تواند در زمره بیماری وسواس قرار گیرد.

شیبانی ادامه داد: البته در مجموع وسواس تعریف خاص خود را دارد و به یک فکر، تصویر ذهنی و یا میل درونی اشاره می کند که غیر قابل کنترل و تکرار شونده است و برای شخص آشفتگی ذهنی ایجاد می کند و فرد نمی تواند مقاومت کند؛ به طوری که مجبور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با وسواس های فکری در دوران کرونا چه کنیم؟

با وسواس های فکری در دوران کرونا چه کنیم؟