موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 03:352020-05-29اقتصادي

آیا جنگ قیمت نفت دیگری در راه خواهد بود؟


دو ماه پیش روسیه به پیشنهاد عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولید نفت پاسخ منفی داد که به جنگ قیمت نفت میان ریاض و مسکو همزمان با شیوع پاندمی ویروس کرونا منجر شد و با از بین بردن میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی هر دو کشور را ناچار کرد با کاهش تولید عمیقتری موافقت کنند.

- دو ماه پیش روسیه به پیشنهاد عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولید نفت پاسخ منفی داد که به جنگ قیمت نفت میان ریاض و مسکو همزمان با شیوع پاندمی ویروس کرونا منجر شد و با از بین بردن میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی هر دو کشور را ناچار کرد با کاهش تولید عمیقتری موافقت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی از ناظران بازار می گویند جنگ قیمت نفت ربطی به عربستان سعودی و روسیه نداشت و در واقع نفت شیل آمریکا را هدف گرفته بود.

اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد در آن صورت با قوی شدن دوباره این صنعت و افزایش تولیدش چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شاید صحبت درباره افزایش تولید در شرایطی که قیمت وست تگزاس اینترمدیت پایین 40 دلار در هر بشکه است و احتمالا برای مدتی در محدوده فعلی می ماند، زود به نظر برسد.

اما احتمالا قیمتها بالاخره به مرز 40 دلار بهبود پیدا خواهند کرد.

تولیدکنندگان نفت شیل بخشی از تولیدشان را کاهش داده اند و تقاضا نیز رو بهبود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا جنگ قیمت نفت دیگری در راه خواهد بود؟

آیا جنگ قیمت نفت دیگری در راه خواهد بود؟