مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 03:302020-05-29حوادث

آتش در کمین جنگل های استان ایلام/ بسیج و سپاه پای کار آتش سوزی جنگل ها


هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما بسیاری از مراتع جنگلی استان ایلام که نشان از سو مدیریت برخی ارگان ها است دچار آتش سوزی می شوند، این در حالی است که بسیج و سپاه پاسداران نقش به سزایی در مهار آتش سوزی ها ایفا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، هر ساله با فرا رسیدن  فصل گرما شاهد بروز آتش سوزی هایی در بسیاری از مراتع جنگلی مناطق کشور به ویژه استان ایلام هستیم.

اکثر این آتش سوزی ها که به دلیل خطای انسانی بروز می کند طی سال های اخیر خسارات جبران ناپذیری را به مراتع جنگلی استان وارد کرده است به طوری که در برخی از مناطق شاهد از بین رفتن بخش هایی از مراتع جنگلی و درختان بوده ایم.

بی توجهی بسیاری از نهادهای ذی ربط در پیشگیری و مهار آتش سوزی طی سال های گذشته سبب نابودی برخی از مراتع جنگلی زیبا و دیدنی استان از جمله منطقه انارک، سیاه کوه و بخش های گسترده ای از مناطق ارکوازی و بولی شد به طوری که سال گذشته آتش سوزی مناطق بولی و ارکوازی بخش چوار چند شبانه روز به طول انجامید.

هرچند مسوولان مربوطه نبود بالگرد را عامل اصلی شدت گرفتن آتش سوزی در مراتع جنگلی عنوان می کنند اما آنچه که رسانه ها و مردم شاهد آن بودند سو مدیریت برخی ارگان های مربوطه است که وظیفه حراست از منابع طبیعی را بر عهده دارند و سبب شده هر ساله شاهد نابودی بسیاری از اراض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش در کمین جنگل های استان ایلام/ بسیج و سپاه پای کار آتش سوزی جنگل ها

آتش در کمین جنگل های استان ایلام/ بسیج و سپاه پای کار آتش سوزی جنگل ها