مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 07:502020-05-28اقتصادي

اِسانسی که گرفته نمی شود و زیانی که دودش به چشم کشاورز می رود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گلپایگان، توسعه باغ های گل محمدی و ایجاد صنایع اسانس گیری می تواند به افزایش ارزش افزوده تولیدکنندگان این بخش کمک کند، به واسطه شرایط اقلیمی مناسب و نیاز به آب و  نگهداری کمتر و مقام در برابر خشکی که برای کشت گل محمدی فراهم بوده کشاورزان به این بخش ترغیب شده اند اما نبود صنایع تبدیلی و اسانس و عدم برداشت حرفه ای و عدم حمایت از شکل گیری بازار داخلی و بین المللی و نقض قوانین بانکی از موانع تولید و توسعه کشت گل محمدی است.

این مشکلات گریبان گیر متصدیان مزارع کاشت گل محمدی است، سالانه حدود 600 تن گل محمدی در شهرستان گلپایگان برداشت می شود که نبود صنایع تبدیلی و اسانس گیری ارزش افزوده این محصول را نصیب شهرستان های دیگر می کند.

از خام فروشی گل محمدی باید جلوگیری شود حسین یارمحمدیان صبح پنج شنبه در حاشیه بازدید از مزارع گل محمدی با بیان اینکه برداشت گل محمدی از مزارع شهرستان گلپایگان آغاز شده است، اظهار داشت: اکنون 150 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان زیر کشت گل محمدی است که برنامه ریزی داریم در دو فاز هزار هکتار از اراضی به کشت گل محمدی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان شهرستان کاشان در زمینه کاشت گل محمدی پیشتاز بوده است، گفت: با توجه به اینکه در شهرستان گلپایگان در کاشت گل محمدی گام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اِسانسی که گرفته نمی شود و زیانی که دودش به چشم کشاورز می رود

اِسانسی که گرفته نمی شود و زیانی که دودش به چشم کشاورز می رود