مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 07:052020-05-28پزشكي

اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد


کارشناس پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای برنامه های پیشگیری از شروع مصرف دخانیات باید از سنین پایین آغاز شود.

- ایسنا/خراسان شمالی کارشناس پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای برنامه های پیشگیری از شروع مصرف دخانیات باید از سنین پایین آغاز شود.

جمیله کوهی در گفت و گو با ایسنا، خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر هشت ثانبه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهد در حالی که استنشاق تحمیلی دود حاصل از دخانیات برای سلامتی بسیار مضر است و ضرر آن به افراد غیر سیگاری نیز منتقل می شود.

وی افزود: بیش از 1000 ماده شیمیایی خطرناک در دود سیگار وجود دارد که بیش از 50 نوع از این مواد سرطانزا بوده و استشاق تحمیلی آن باعث ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی، گوارشی و تنفسی شده و در نتیجه منجر به مرگ می شود.

کوهی تاکید کرد: رابطه بین استعمال دخانیات با بیماری های قلبی و عروقی به شکل صحیح بین مردم با سطح آگاهی عادی مطرح نشده است و ارائه اطلاعات بیشتر باعث کاهش میزان مرگ و میر خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که مطالعات جهانی نشان داده متوسط عمر افراد سیگاری 10 سال کمتر از افراد غیر سیگاری است، افزود: هر نخ سیگار سه دقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد

اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد