مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 03:002020-05-27دانش

«غیزانیه»های خراسان رضوی / 280 روستای خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می شوند!


اعظم ذوالفقاری منظری؛ * این روز ها که خبرها درباره غیزانیه و کم آبی و بی آبی اهالی این روستا ها داغ است، بد نیست به آماری هم از روستا های کم آب یا بی آب که در استان های دیگر کشور واقع شده اند، - غیزانیه های خراسان رضوی / 280 روستای خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می شوند! وضعیت آب در خراسان رضوی بغرنج است؛ سالانه دشت مشهد از بی آبی 25 سانتی متر فرو می نشیند و به 280 روستای خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می شود.

آیا باید منتظر غیزانیه ای دیگر در خراسان رضوی باشیم؟ گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- اعظم ذوالفقاری منظری؛ * این روز ها که خبرها درباره غیزانیه و کم آبی و بی آبی اهالی این روستا ها داغ است، بد نیست به آماری هم از روستا های کم آب یا بی آب که در استان های دیگر کشور واقع شده اند، اشاره کنیم.

خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر و برداشت بی رویه آب از سفره زیرزمینی، باعث شده قنات ها خشک شوند و روستا های بسیاری، گرفتار بی آبی شوند.

نبود آب نه تنها بر معیشت عادی مردم اثرگذار است که اشتغال آنان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

خشک شدن قنات ها از یک سو و بی مهری آسمان از سوی دیگر، کشاورزی و دامداری را به شدت متأثر کرده؛ کوچ مردم این روستا ها به حاشیه شهر ها و خالی شدن آن ها از سکنه نیز معضلات اجتماعی و امنیتی بیشتری به بار می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«غیزانیه»های خراسان رضوی / 280 روستای خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می شوند!

«غیزانیه»های خراسان رضوی / 280 روستای خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می شوند!