مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 11:552020-05-27دانش

فشارهای نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در طرح آمایش آموزش عالی


وزیر علوم یکی از چالش های پیش رو برای اجرایی کردن طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی را فشارهای نمایندگان مجلس و مسئولان استانی اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی در جلسه 131 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بر لزوم حمایت از ظرفیت علمی کشور در جامعه جهانی تاکید کرد و گفت: ظرفیت های مناسبی در حوزه نانو در کشور ایجاد شده که یکی از آنها که وجود اساتید خوب در حوزه نانو است که به واسطه آن تربیت دانش آموختگان و متخصص در این حوزه انجام شده است.

همچنین با شکل گیری شرکت های دانش بنیان و حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرایط استفاده از دانش آموختگان حوزه نانو فراهم شده است.

وی گفت: بستر تبدیل دانش حوزه نانو به ثروت را با توجه به وجود 43 پارک علم و فناوری در کشور فراهم شده و ضرورت دارد حمایت بیشتری از ظرفیت علمی کشور به عنوان یک سرمایه ملی در جامعه جهانی انجام شود که انشالله این رونق ادامه دار باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اجرای طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی را از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و ادامه داد: این طرح باید به گونه ای اجرایی شود که حواشی آن کاهش یابد چرا که در این موضوع نگاه های بخشی و منطقه ای همراه با مقاومت هایی در برابر اجرای این طرح وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشارهای نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در طرح آمایش آموزش عالی

فشارهای نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در طرح آمایش آموزش عالی