مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 06:102020-05-27بين الملل

تاکید رییس جمهور تونس بر حمایت از دولت توافقی لیبی در گفتگو با السراج


رییس جمهوری تونس در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی تاکید کرد، کشورش به مشروعیت بین المللی دوات توافقی لیبی پایبند است.

- رییس جمهوری تونس در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی تاکید کرد، کشورش به مشروعیت بین المللی دوات توافقی لیبی پایبند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، نهاد ریاست جمهوری تونس با صدور بیانیه ای اعلام کرد، سعید قیس، رییس جمهوری این کشور و فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی در تماس تلفنی ضمن تبریک متقابل عید فطر وضعیت لیبی و تحولات اخیر آن را بررسی کردند.

سعید بار دیگر بر پایبندی ملت تونس به مشروعیت بین المللی دولت لیبی و ضرورت حل بحران لیبی از طریق مسالمت آمیز و بر اساس مذاکراتی لیبیایی - لیبیایی تاکید کرد و گفت، حق مشروع مردم لیبی است که خودشان بدون هیچ گونه مداخله ای سرنوشت خود را تعیین کند.

پیش از این هم رییس جمهوری تونس در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود به بررسی آخرین تحولات لیبی با توجه به درگیری های میدانی میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر (موسوم به ارتش ملی لیبی) و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی پرداخت.

این دو گفتگوی تلفنی پیام های مهمی برای داخل و خارج تونس داشت و آن اینکه سیاست و موضع این کشور درباره لیبی تغییری نکرده و و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس جمهور تونس بر حمایت از دولت توافقی لیبی در گفتگو با السراج

تاکید رییس جمهور تونس بر حمایت از دولت توافقی لیبی در گفتگو با السراج