مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 04:262020-05-26اقتصادي

تندگویان: «تبلیغات اتوبانی» مشکل رشد جمعیت را حل نمی کند


معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کاهش میزان ازدواج، نبود مشوق های دائم العمر و مهاجرت به شهرها را مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور دانست و گفت: - اگر واقعا نگران کاهش رشد موالید هستیم، این مشکل فقط با کار فرهنگی، تبلیغات، سریال سازی و تبلیغات اتوبانی برطرف نخواهد شد.

محمدمهدی تندگویان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند کاهشی موالید درکشور گفت: این موضوع وابسته به دلایل متعدی است که باعث شده در کشور ادامه دار شود.

چند سالی است که در کشور شاهد روند کاهشی موالید بوده ایم و به نظر می رسد با وجود سیاست های جمعیتی نتوانسته ایم رشد جمعیت را به میزان کافی ایجاد کنیم.

وی کاهش میزان ازدواج را یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی این روند دانست و گفت: با وجود سیاست گذاری های حوزه ازدواج در سال های اخیر مانند افزایش وام، مشارکت خیرین، برگزاری ازدواج های ساده و .

هنوز شاهد کاهش میزان ازدواج ها هستیم که این موضوع روی موالید تاثیر گذار است.

مشکل تامین معیشت؛ عامل گرایش خانواده ها به تک فرزندی معاون امورجوانان در ادامه با بیان اینکه موضوع اقتصاد حرف اول را در کاهش موالید می زند، اظهار کرد: ترس از فرزندآوری به معنی تامین معیشت، امکانات و اقلام مورد نیاز تربیتی-فرهنگی فرزند است که باعث شده تا خانواده ها عمدتا به سمت تک فرزندی و حتی بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندگویان: «تبلیغات اتوبانی» مشکل رشد جمعیت را حل نمی کند

تندگویان: «تبلیغات اتوبانی» مشکل رشد جمعیت را حل نمی کند