مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 08:452020-05-25بين الملل

نماینده عراقی: بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند


نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق خواستار شکایت دولت مصطفی الکاظمی علیه عربستان سعودی به دلیل نقش آن در ویرانی عراق در دوران اشغالگری داعش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فاضل جابر نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، امروز (دوشنبه - 25 می)، از دولت مصطفی الکاظمی خواست تا علیه عربستان سعودی و کلیه کشورهایی که شهروندان آنها در تخریب عراق مشارکت داشتند، در شورای امنیت شکایت کند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: عراق دارای صدها سند و مدرک است که نشانگر محکومیت عربستان سعودی و شمار زیادی از کشورهایی است که اتباع آنها در کنار داعش، طی عملیات های آزادسازی،  صدها میلیارد دلار به عراق خسارت وارده کرده اند.

جابر افزود: فایل صوتی افشا شده اخیر از گفت وگوی القذافی و وزیر خارجه عمان که طی آن مشخص شد که 4 هزار نیروی سعودی برای جنگ در کنار داعش به عراق اعزام شده بودند، تنها یکی از صدها ادله  قانع کننده درباره مشارکت عربستان در جنگ داعش با عراق است.

  این نماینده عراقی تصریح کرد: این حق قانونی عراق است که عربستان سعودی و کلیه کشورهایی را که شهروندان آنها در کنار داعش با عراق جنگیدند، بازخواست کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده عراقی: بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند

نماینده عراقی: بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند