مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 10:102020-05-23سياسي

شناسایی اختلالات ژنتیکی در خانواده های دارای معلول شهرستان کاشان


اجرای برنامه شناسایی اختلالات ژنتیکی در خانواده های دارای معلول شهرستان کاشان در حال اجراست.

- ام البنین متقی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود بیش از هشت هزار معلول در شهرستان کاشان اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا به دلیل آسیب پذیری این اقشار از جامعه با کمک خیرین و مردم نوع دوست کاشان اقدامات ویژه حمایتی برای عدم ابتلای معلولین شهرستان انجام دادیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه شناسایی اختلالات ژنتیکی در خانواده های دارای معلول شهرستان کاشان ابراز داشت: این طرح با هدف پیشگیری از تکرار معلولیت های ناشی از این اختلالات اجرا و تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

رییس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با بیان اینکه در اجرای این برنامه تعیین میزان شیوع معلولیت ها، شناسایی انواع اختلالات ژنتیکی و آموزش و آگاه سازی خانواده ها مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: تمام آزمایشات و همچنین تست های گرفته شده در این طرح به صورت کاملاً رایگان گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح در حال حاضر برای 350 معلول سهمیه برای شهرستان کاشان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: افراد دارای معلولیت نیازمند به مشاوره ژنتیک از سایر موارد تفکیک شده و با هماهنگی مددکار مربوطه، فرد معلول و خانواده او جهت انجام مشاوره ژنتیک دعوت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی اختلالات ژنتیکی در خانواده های دارای معلول شهرستان کاشان

شناسایی اختلالات ژنتیکی در خانواده های دارای معلول شهرستان کاشان