مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 03:052020-05-22دانش

نخستین پایگاه داده حوزه باستان شناسی کشور مبتنی بر الگوی ایکوم بر روی وب قرار گرفت


نخستین پایگاه داده برای سازماندهی دانش حوزه باستان شناسی کشور بر مبنای الگوی مرجع مفهومی سی داک شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) به عنوان نتیجه نهایی و عملیاتی یک رساله دوره دکتری در دانشگاه خوارزمی بر روی وب قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه خوارزمی ،  نخستین پایگاه داده برای سازماندهی دانش حوزه باستان شناسی کشور بر مبنای الگوی مرجع مفهومی سی داک شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) به عنوان نتیجه نهایی و عملیاتی یک رساله دوره دکتری در دانشگاه خوارزمی بر روی وب قرار گرفت.

معصومه نیک نیا، دانش آموخته دوره دکتری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه خوارزمی افزود: در سال های اخیر بحث علوم انسانی-دیجیتال (Digital Humanities) و استفاده از ابزارهای دیجیتال در حوزه هایی مانند تاریخ، ادبیات، باستان شناسی و غیره مطرح شده است.

علوم انسانی-دیجیتال، شیوه های جدیدی از دانشوری (Scholarship) برای پژوهش، تدریس، و انتشار مبتنی بر همکاری میان رشته ای با استفاده از رایانه است.

اگرچه پژوهش های حوزه علوم انسانی-دیجیتال مجموعه ای از فعالیت های همگراست و به تحقیق درباره  جهانی می پردازد که در آن منابع چاپی دیگر رسانه اصلی برای تولید و انتشار دانش محسوب نمی شود اما متن محور بودن، یکی از ویژگی های اصلی این پژوهش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پایگاه داده حوزه باستان شناسی کشور مبتنی بر الگوی ایکوم بر روی وب قرار گرفت

نخستین پایگاه داده حوزه باستان شناسی کشور مبتنی بر الگوی ایکوم بر روی وب قرار گرفت