مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 03:002020-05-22پزشكي

علل بالا رفتن فشار خون از دیدگاه طب سنتی


محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: به صورت کلی فشارخون به مزاج کلی و مزاج اعضای بدن به خصوص به اعصابی که ارتباط مستقیم با قلب دارند، بستگی دارد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: به صورت کلی فشارخون به مزاج کلی و مزاج اعضای بدن به خصوص به اعصابی که ارتباط مستقیم با قلب دارند، بستگی دارد.

سید ابوالفتح شیرمردی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در طب جدید اذعان می شود که با افزایش سن فشار خون بالا می رود، طب سنتی نیز معتقد است که هر چه سن بالاتر می رود طبیعت بدن به سمت سردی و خشکی متمایل می شود.

این محقق طب سنتی با اشاره به اینکه در طب سنتی هم مزاج کلی و هم مزاج جزیی در افزایش فشار خون دخیل است، بیان کرد: مزاج کلی افراد اگر گرم و تر و گرم و خشک باشد، این مزاج ها فرد را مستعد ابتلا به فشار خون بالا می کند.

وی با بیان اینکه مزاج گرم و تر به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم بندی می شود، افزود: باید دانست که سوء مزاج گرم و تر نیز وجود دارد که اگر این سوء مزاج متوسط و شدید باشد فرد به سمت بیماری های متابولیک از جمله فشار خون می رود، البته سوء مزاج گرم و خشک نیز در بروز بیماری های متابولیکی مؤثر است.

این محقق طب سنتی تصریح کرد: اختلالات رگ، اختلالات قلب ناشی از سوء مزاج که به پمپ بدن معروف است، اختلالات مایع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل بالا رفتن فشار خون از دیدگاه طب سنتی

علل بالا رفتن فشار خون از دیدگاه طب سنتی