مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 خرداد 1399 ساعت 09:152020-05-22اجتماعي

رصد ماه جنبه علمی دارد/ احتمال رویت هلال شوال در نیمه غربی کشور


یک کارشناس نجوم، با بیان اینکه هلال ماه شوال در ایران صرفا با ابزارهای رصدی رویت می شود، تصریح کرد: هرچقدر به سمت مناطق غربی کره زمین می رویم شرایط رویت پذیری هلال ماه بهتر و هرچقدر به سمت شرق می رویم این شرایط سخت تر است.

- ایسنا/گیلان یک کارشناس نجوم، با بیان اینکه هلال ماه شوال در ایران صرفا با ابزارهای رصدی رویت می شود، تصریح کرد: هرچقدر به سمت مناطق غربی کره زمین می رویم شرایط رویت پذیری هلال ماه بهتر و هرچقدر به سمت شرق می رویم این شرایط سخت تر است.

هادی بابایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط رویت هلال ماه شوال سال 1441 هجری قمری، اظهار کرد: منجم ها همه هلال های ماه های قمری را رویت می کنند، زیرا جنبه علمی دارد، اما اعلام پایان ماه رمضان از نظر شرعی و فقهی مهم است و در کشورهای اسلامی اهمیت آن دوچندان می شود.

وی با بیان اینکه برخی از هلال های ماه قمری مانند شوال در مرز رویت قرار می گیرند، افزود: بعضی از هلال ها نه تنها با چشم رویت نمی شوند، بلکه نمی توان گفت با استفاده از ابزارهای اپتیکی و تلسکوپ ها و دوربین های دوچشمی نیز قابل رویت هستند لذا بین منجمان سرتاسر دنیا یک رقابت بر سر پارامترهای مختلف هلال های اول ماه قمری وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد ماه جنبه علمی دارد/ احتمال رویت هلال شوال در نیمه غربی کشور

رصد ماه جنبه علمی دارد/ احتمال رویت هلال شوال در نیمه غربی کشور