مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 خرداد 1399 ساعت 08:102020-05-22اقتصادي

مبلغ فطریه و کفاره در خراسان جنوبی اعلام شد+ جزییات


مبلغ فطریه روزه داران خراسان جنوبی 8 هزار و 500 تا 9 هزار تومان و کفاره غیرعمد سه هزار تومان اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام سیدعلی اسدی امروز در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص میزان فطریه و کفاره در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: میزان فطریه هر نفر براساس قوت غالب گندم و نرخ محل، 8 هزار و 500 تومان تا 9 هزار تومان یا 3 کیلوگرم گندم تعیین شده است.

وی با بیان اینکه کفاره غیرعمد برای هر روز 750 گرم از مواد غذایی شامل گندم، آرد گندم، برنج، خرما و ماکارونی یا مبلغ 3 هزار تومان تعیین شده، بیان داشت: همچنین مبلغ فدیه برای زنان باردار یا شیرده به ازای هر روز 3 هزار تومان یا 750 گرم موادغذایی مذکور تعیین شده است.

مسؤول پاسخگویی به سؤالات شرعی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مبلغ کفاره عمد به ازای هر روز را 180 هزار تومان اعلام کرد و گفت: روزه داران بهتر است مبلغ فطریه را قبل از اقامه نماز عید فطر، پرداخت و یا کنار بگذارند.

اسدی خاطرنشان کرد: برای پرداخت فدیه، کفاره غیرعمد و کفاره عمد باید مواد غذایی به نیازمند داده شود و یا معادل آن به دفتر امام جمعه و یا نهاد های حمایتی اهدا شود تا این نهاد ها برای خرید مواد غذایی و توزیع بین نیازمندان اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبلغ فطریه و کفاره در خراسان جنوبی اعلام شد+ جزییات

مبلغ فطریه و کفاره در خراسان جنوبی اعلام شد+ جزییات