مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 21:302020-05-20سياسي

گنجینه موزه ها و هویت فرهنگی ما


موزه ها همواره در طول برهه های مختلف زمان از جاذبه های توریستی به شمار می رفته اند، در ایران نیز چند صد موزه فعال در شهرهای مختلف وجود دارد هر کدام جذبه خاص خود را دارند که آنها را تماشایی و منحصربه فرد می کند، - البته در میان موزه‎ها ممکن است برخی هم خسته کننده و یا چندان باب میل بازدیدکنندگان هم نباشند.

  طبق تعریف شورای بین المللی موزه ها موزه مؤسسه ای دائمی و بدون هدف مادی است که درهای آن بر روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می کند.

هدف موزه ها، پژوهش در آثار و شواهد به جای مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آن ها به منظور بررسی و بهره معنوی است.

برای دانستن برخی از نکات درباره موزه و موزه گردی و بررسی وضعیت موزه ها با حمید وکیل باشی ، فارغ التحصیل رشته موزه داری و باستان شناسی و همچنین مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران به گفت وگو نشسته ایم که ماحصل آن در ادامه می آید.

* موزه ها فضاهایی مردم سالارانه، فراگیر و چند صدایی برای گفتگوی منتقدانه پیرامون گذشته ها و آینده ها هستند ، این شعار امسال ایکوم است، به نظر شما پس چرا موزه های امروزی تعامل کمتری با مردم دارند؟ و اصلاً از بعد ارتباط اجتماعی موزه تا چه اندازه توانسته ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجینه موزه ها و هویت فرهنگی ما

گنجینه موزه ها و هویت فرهنگی ما