مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 14:352020-05-20اقتصادي

کشت سیست آرتمیای دریاچه ارومیه به منظور حفظ ذخائر ژنتیکی


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از کشت سیست آرتمیای دریاچه ارومیه به منظور حفظ ذخائر ژنتیکی برای پایداری تولید خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، قاسم جعفروند امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با کشت سیست آرتمیای دریاچه ارومیه در 20 هکتار از طرح تولید و پرورش سیست و بیوماس شهرداری بندر شرفخانه شهرستان شبستر، استان آذربایجان شرقی در سال جهش تولید عملا وارد فاز اجرایی طرح های مورد نظر تولید این منبع پر ارزش شیلاتی در حاشیه دریاچه ارومیه می شود.

وی هدف از تولید و توسعه پرورش سیست و بیوماس آرتمیای دریاچه ارومیه را حفظ ذخائر ژنتیکی این موجود با ارزش دریاچه در جهت پایداری تولید، رشد اقتصادی و رونق اشتغال مولد حاشیه دریاچه دانست و گفت: اراضی حاشیه دریاچه ارومیه که دارای خاک شور و غیر قابل زراعی هستند و آب شور و لب شور در این اراضی موجود است از این پتانسیل بخوبی می توانیم در جهت تولید آرتمیا استفاده کنیم.

جعفروند ادامه داد: سیست و بیوماس آرتمیا غذای مصرفی انواع آبزیان بخصوص میگو و ماهی است و سالانه جهت تامین سیست آرتمیای مورد نیاز جهت تولید و تغذیه مزارع پرورشی میگو و ماهی مجبور هستیم آن را با واردات به کشور و خروج ارز از کشورهای دیگر اقدام نماییم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت سیست آرتمیای دریاچه ارومیه به منظور حفظ ذخائر ژنتیکی

کشت سیست آرتمیای دریاچه ارومیه به منظور حفظ ذخائر ژنتیکی