مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 03:352020-05-20سياسي

استقلال وکیل از حقوق اساسی ملت است


رییس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: استقلال وکیل از حقوق اساسی ملت است و نباید خدشه ای به آن وارد شود.

- ایسنا/اردبیل رییس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: استقلال وکیل از حقوق اساسی ملت است و نباید خدشه ای به آن وارد شود.

علیرضا لطفی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در ماه های گذشته پیش نویس آیین نامه اصلاحی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری به پیشنهاد معاون حقوقی قوه قضاییه مطرح شد که در این زمینه نظر کانون ها را جویا شدند.

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته ما در این زمینه نظر نهایی را اعلام کردیم که به هیچ وجه حاضر نیستیم استقلال وکلا مخدوش شده و یا زیر سوال برود.

رییس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل افزود: با شرایط پیش آمده چند صباحی این پیش نویس به تاخیر و تعلل افتاد اما جالب اینکه خود معاونت حقوقی قوه قضاییه پیش نویس را که مغایر با استقلال وکلا بود تهیه و در قالب 198 ماده ارسال کرد تا کانون ها ظرف 10 روز نظر نهایی خود را اعلام کنند.

لطفی به ایرادات متعدد این پیش نویس اشاره کرد و گفت: بعد از کش و قوس های طولانی در نهایت ریاست قوه قضاییه در روزهای گذشته اعلام کرد که این موضوع مسکوت می ماند تا با جمع بندی نظرات متولیان کانون و اساتید دانشگاه در این زمینه اقدامات و برنامه ریزی ها به شکل درست و دقیق انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقلال وکیل از حقوق اساسی ملت است

استقلال وکیل از حقوق اساسی ملت است