مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 02:402020-05-19اقتصادي

وضعیت معادن آذربایجان شرقی در شرایط کرونایی


همزمان با شیوع ویروس کرونا، بحث تعطیلی بسیاری از مشاغل برای حفظ سلامتی کارگران مطرح شد؛ اما در این میان زور کرونا به معادن فعال استان آذربایجان شرقی نرسید و نتوانست آن ها را به تعطیلی بکشاند و کارگران معادن همچنان در ایام شیوع کرونا بدون در نظر گرفتن شرایط سخت، - به فعالیت های خود ادامه داده و با زمین جنگیدند.

محیط معدن یک محیط بسته بوده و باتوجه به تردد و تجمع کارگران در محل های مشترک از قبیل محل های اقامت و استراحت، کانتین، سرویس های ایاب و ذهاب و .

احتمال شیوع ویروس کرونا در آن وجود دارد؛ اما با این حال فعالان این حوزه دست از کار نکشیده و همچنان با تمام توان خود چرخ های تولید را زنده نگه داشتند تا شاید از اعماق چند متری زمین ارمغانی بالا آورده و سهمی در رشد اقتصادی کشور داشته باشند.

معادن در اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته و به نوعی می توان آن را یک عامل موثر برای جبران خسارت های مخرب ویروس کرونا به اقتصاد کشور دید؛ آذربایجان شرقی نیز به لحاظ دارا بودن معادن غنی و باارزش و وجود ذخایر مختلف معدنی و کانی های با ارزش دارای جایگاه برجسته ای در کشور بوده و قطعا بخش معدن در شرایط موجود نیز می تواند فرصتی مناسب برای کمک به اقتصاد ایران باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت معادن آذربایجان شرقی در شرایط کرونایی

وضعیت معادن آذربایجان شرقی در شرایط کرونایی