مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 02:302020-05-19سياسي

تعامل با کشورهای همسایه، یکی از راه های مقابله با گرد و غبار


بک کارشناس حوزه گرد و غبار ضمن بیان اینکه گرد و غبار همیشه یک پدیده درون مرزی نیست، گفت: یکی راهکار مقابله با گرد و غبار تعامل با کشورهای اطراف است.

- بک کارشناس حوزه گرد و غبار ضمن بیان اینکه گرد و غبار همیشه یک پدیده درون مرزی نیست، گفت: یکی راهکار مقابله با گرد و غبار تعامل با کشورهای اطراف است.

ضیاالدین شعاعی در گفت و گو با ایسنا، درباره منشاهای ایجاد گرد و غبار در کشور گقت: تقریبا هفت سالی از تشکیل ستاد ملی مقابله با گرد و غبار می گذرد و به نظر می رسد که ظرف این مدت منشاهای گرد و غبار شناخته شده اند اما اینکه این منشاها کی فعال می شوند و چگونه فعال می شوند بستگی به میزان بارندگی و ذخیره آب در تالاب ها دارد و تعداد دفعات خیزش، شدت و محل وقوع گرد و غبار دقیقا تابع الگوی بارشی سال گذشته است.

وی ادامه داد: بخشی از گرد و غبار شرق کشور مربوط به کف تالاب هامون است که متاسفانه 10 تا 15 سال خشک شده بود اما در سال جاری خوشبختانه آب خوبی گرفته است بنابراین هامون منشا گرد و غبار سال جاری نیست اما رودخانه های بالادست مانند رودخانه فراه و دهانه هنوز منشا گرد و غبار منطقه مرزی ایران و افغانستان هستند و این در حقیقت تهدیدی برای منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل با کشورهای همسایه، یکی از راه های مقابله با گرد و غبار

تعامل با کشورهای همسایه، یکی از راه های مقابله با گرد و غبار