مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 09:152020-05-18سياسي

تجمل ایرانی و مجازات تازیانه در دوران هخامنشی


«در دوران پادشاهی هخامنشی برای مجازات درباریانی که مرتکب خلاف و محکوم به خوردن تازیانه می شدند، به جای تازیانه زدن به بدن خطاکار، بر لباسش شلاق می زدند.

- در دوران پادشاهی هخامنشی برای مجازات درباریانی که مرتکب خلاف و محکوم به خوردن تازیانه می شدند، به جای تازیانه زدن به بدن خطاکار، بر لباسش شلاق می زدند.

این کار بسیار نمادین بود که همزمان موجب تحقیرِ قربانی و مایه عبرت سایر هم قطارانش می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشتی در روزنامه اعتماد به قلم فریدون مجلسی آمده است: در کتاب های تاریخی و سفرنامه های پیشینیان درباره اهمیتی که ایرانیان به پوشش خود می داده اند اشارات دیده ام.

مثلا در سفینه سلیمانی که نگارش سفارت محمد ربیع از دربار شاه سلیمان صفوی در اصفهان به دربار شاه نارایی در آیودیا پایتخت مجلل آن کشور در سال 1686 است، به تفصیل به کودتایی اشاره شده است که در اکتبر 1658 همزمان با سلطنت شاه عباس دوم، به کمک ایرانیان در آن کشور رخ می دهد و شاه نارایی پادشاه نامدار سیام موفق می شود عموی غاصب خود را برکنار کند و به سلطنت بنشیند.

در جای دیگری شرحی درباره این کودتا و حضور ایرانیان در مقامات بالای آن کشور نوشته ام که هنوز هم بخشی از بازماندگان آنان که به آیین بودایی گرویده اند از اعیان تایلند به شمار می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمل ایرانی و مجازات تازیانه در دوران هخامنشی

تجمل ایرانی و مجازات تازیانه در دوران هخامنشی