مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 09:102020-05-18اقتصادي

کوچ زودهنگام عشایر به ضررشان تمام شد/ شگفتانه های کرونا و هوا برای کوچ روها


گروه های عشایری بنا بر روال هرساله اردیبهشت ماه به استان اصفهان می آمدند اما امسال به دلیل شیوع بیماری، با برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود عشایر خرداد ماه کوچ خود را به اصفهان انجام دهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، استان اصفهان از جمله استان های عشایرپذیر کشور است به طوری که شهرستان سمیرم، از لحاظ تعداد عشایر بیشترین تعداد را در بین شهرستان های کشور دارد.

بر اساس سرشماری صورت گرفته مجموع عشایر استان اصفهان به حدود 10 هزار خانوار عشایری شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه می رسد.

24 هزار نفر عشایر ایل قشقایی در مناطق جنوبی اصفهان واقع در سمیرم، دهاقان و شهرضا، 27 هزار نفر عشایر ایل بختیاری در مناطق غربی شامل چادگان، بویین میاندشت، فریدن، دامنه و فریدون شهر و حدود 4 هزار عشایر عرب جرقویه محمدآباد و نصرآباد واقع شرق اصفهان چادر می زنند.

   گروه های عشایری اردیبهشت هر سال به استان اصفهان می آیند، امسال به دلیل شیوع بیماری، با برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود عشایر خرداد ماه کوچ خود را به اصفهان انجام دهند، اما علی رغم هماهنگی صورت گرفته از سوی استانداران و مدیران کل ادارات، عشایر چند روز زودتر اقدام به کوچ کردند و عشایر ایل قشقایی با شکستن قرق وارد منطقه ییلاقی جرکان هونجان شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ زودهنگام عشایر به ضررشان تمام شد/ شگفتانه های کرونا و هوا برای کوچ روها

کوچ زودهنگام عشایر به ضررشان تمام شد/ شگفتانه های کرونا و هوا برای کوچ روها