مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 08:502020-05-18بين الملل

هشدار روزنامه «العرب» درباره فعالیت مثلث اخوان المسلمین- آنکارا -دوحه در یمن


یک روزنامه نزدیک به عربستان سعودی درباره برنامه ریزی مثلث اخوان المسلمین، ترکیه و قطر برای کنترل امور در استان «حضرموت» هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در سایه پیچیده تر شدن هر روز شرایط حاکم بر جنوب یمن و رقابت ها و طمع ورزی های شدید عربستان و امارات برای چپاول هر چه بیشتر منابع استانهای جنوبی این کشور، اکنون گزارش هایی درباره برنامه ریزی سازمان دهی شده قطر و ترکیه از طریق حمایت اخوان المسلمین یمن برای وارد شدن به این عرصه از سوی منابع نزدیک به ائتلاف سعودی منتشر می شود.

طی یک سال اخیر گزارش های متعددی درباره نفوذ ترکیه با حمایت قطر به یمن در رسانه های مختلف منتشر شده است که ورود افسران اطلاعاتی ترکیه به خاک یمن و  اقدام مخفیانه آنکارا برای نفوذ در مناطق ساحلی یمن بویژه باب المندب با حمایت مالی و سیاسی قطر و افزایش حضور آن در جنوب و مناطق ساحلی یمن و ارتباط آن با شاخه محلی اخوان المسلمین در این کشور یا تحرکات نیروهای ترکیه در استان شبوه و سقطری و المخا در استان تعز از جمله آنهاست.

روزنامه العرب نزدیک به عربستان سعودی در تحلیلی به ائتلاف سعودی - اماراتی درباره نقش ترکیه و قطر در جنوب یمن به ویژه استان راهبردی حضرموت هشدار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار روزنامه «العرب» درباره فعالیت مثلث اخوان المسلمین- آنکارا -دوحه در یمن

هشدار روزنامه «العرب» درباره فعالیت مثلث اخوان المسلمین- آنکارا -دوحه در یمن