مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 10:502020-05-17اقتصادي

بورس مسکن به نفع چه کسانی است؟


تامین سرمایه پروژه های مسکن از طریق بازار سرمایه که در روزهای اخیر وارد فاز اجرایی شده، بنا به گفته موافقان این طرح می تواند رونق مناسبی را در تولید مسکن ایجاد کند؛ - تامین سرمایه پروژه های مسکن از طریق بازار سرمایه که در روزهای اخیر وارد فاز اجرایی شده، بنا به گفته موافقان این طرح می تواند رونق مناسبی را در تولید مسکن ایجاد کند؛ مخالفان اما می گویند که این طرح بیشتر به نفع شرکت های دولتی و بانک ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از روز 16 اردیبهشت ماه 1399 مذاکرات وزارت راه و شهرسازی و مسئولان سازمان بورس برای تامین منابع مالی بخش مسکن از طریق بازار سرمایه به تفاهم نهایی رسید و به نوعی وارد مرحله اجرایی شد.

در فاز اول قرار است 1000 واحد مسکونی از این طریق تامین مالی شود.

تجربه نسبتا موفق سایر کشورها در بورس مسکن موافقان این طرح با استناد به تجارب موفق سایر کشورها در زمینه بورس مسکن معتقدند که با توجه به ظرفیت بزرگ بازار سرمایه، این اتفاق می تواند منجر به رونق ساخت و ساز پروژه های مسکونی و تجاری شود.

در سوی دیگر منتقدان می گویند که به جز معدودی از شرکت های بخش خصوصی، بعید است بخش خصوصی واقعی با این اقدام از رکود بیرون بیاید و این طرح بیشتر به نفع شرکت های دولتی است و بنگاهداری بانک ها را توسعه می دهد؛ این در حالی است که مطابق اصل 44 بانک ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس مسکن به نفع چه کسانی است؟

بورس مسکن به نفع چه کسانی است؟