مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 07:552020-05-09سياسي

نامه 3 هزار وکیل به رییس قوه قضاییه در حمایت از اصلاح آیین نامه وکالت


3 هزار وکیل در نامه ای به رییس قوه قضاییه، اصلاح آیین نامه وکالت را ناقض استقلال وکیل ندانستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سپری شدن شدن نزدیک به 70 سال از آیین نامه فرسوده لایحه استقلال وکلا، ابطال مواد متعدد آن و لازمه بروزرسانی آن در راستای مقتضیات روز جامعه وکالت، اصلاح آن را اجتناب ناپذیر کرده است که معاونت حقوقی قوه قضاییه در اقدامی جهت اصلاح آن از جامعه حقوقی و قضایی کشور نظر خواهی به عمل آورده است.

  این اقدام با واکنش های مختلفی رو به رو شد و برخی به جای استدلال حقوقی و منطق علمی در خصوص ضرورت اصلاح آیین نامه ای که نزدیک به 70 سال از عمر آن گذشته و از مشکلات بسیاری نیز رنج می برد، به هیاهوی تبلیغاتی روی آوردند.

  در همین راستا سه هزار وکیل در نامه ای به رییس قوه قضاییه، ضمن تقدیر و تشکر از تحولات اخیر قوه قضاییه از اقدام اخیر معاونت حقوقی قوه قضاییه ضمن تاکید بر لزوم حفظ استقلال وکیل و کانون وکلا، حمایت به عمل آوردند.

  در بخشی از این نامه آمده است که یکی دیگر از برنامه های مثبت و ارزشمند دستگاه قضایی؛ اقدام در جهت اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا است که بیش از نیم قرن از تصویب آن گذشته و جوابگوی نیاز های فعلی جامعه وکالت نیست و با توجه به تأکید رأی شماره 66 هیات عمومی دیوان عدالت اداری بر ضرورت تدوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه 3 هزار وکیل به رییس قوه قضاییه در حمایت از اصلاح آیین نامه وکالت

نامه 3 هزار وکیل به رییس قوه قضاییه در حمایت از اصلاح آیین نامه وکالت