مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 07:002020-05-09اجتماعي

دوقلوزایی وحوش در بهار 99 افزایش یافت


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به پدیده دوقلوزایی حیات وحش در سال جاری، این پدیده را کم نظیر و وقوع آن را ناشی از آرامش و امنیت غذایی زیستمندان منطقه دانست.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به پدیده دوقلوزایی حیات وحش در سال جاری، این پدیده را کم نظیر و وقوع آن را ناشی از آرامش و امنیت غذایی زیستمندان منطقه دانست.

براساس اعلام روابط عمومی محیط زیست استان مرکزی، رضا میرزایی در اینباره گفت: با توجه به بارندگی های خوب و مناسب شدن وضعیت مراتع، در کنار اقدامات حفاظتی ماموران محیط زیست، دوقلوزایی در گونه های مختلف وحوش این استان بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی های خوب سال جاری سبب شده گیاهان مرتعی که دارای ارزش تغذیه ای خوبی هستند رشد بهتری پیدا کنند، افزود: در حقیقت شرایط آب و هوایی و تغذیه ای تاثیر بسزایی در رشد جثه گونه های حیوانی و همچنین زاد و ولد آنها دارد.

میرزایی با اشاره به فصل زادآوری وحوش اظهار کرد: بر اساس مشاهدات محیط بانان، دوقلوزایی در میان میش و بزهای استان بیشتر مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی مناسب در کنار سایر اقدامات حفاظتی ماموران محیط زیست باعث شد که زیستمندان منطقه به امنیت روانی و حفاظتی مناسبی رسیده و استرس آنها کاهش یابد و شاهد این پدیده کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوقلوزایی وحوش در بهار 99 افزایش یافت

دوقلوزایی وحوش در بهار 99 افزایش یافت