مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 اردیبهشت 1399 ساعت 05:152020-05-08سياسي

مسجد امام علی(ع) نوش آباد در معرض آسیب جدی است


با وجود ثبت مسجد امام علی(ع) نوش آباد در فهرست میراث ملی و چند مرتبه مرمت آن، اما هنوز ایوان فوقانی در معرض آسیب جدی است و بخشی از سقف آن دچار شکاف و ریزش شده است.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر تاریخ و تمدن گفت: با وجود ثبت مسجد امام علی(ع) نوش آباد در فهرست میراث ملی و چند مرتبه مرمت آن، اما هنوز ایوان فوقانی در معرض آسیب جدی است و بخشی از سقف آن دچار شکاف و ریزش شده است.

محمد مشهدی نوش آبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مسجد امام علی(ع) نوش آباد یکی از یادگارهای مهم دوره سلجوقی در منطقه فرهنگی کاشان است که محراب آن از نوع محراب گچی و نفیس شبیه به محراب مسجدهای میان ده قمصر و کوچه میر نطنز است.

وی افزود: علی سجادی، نویسنده کتاب سیر تحول محراب در ایران، این محراب را با توجه به سبک هنری و مقایسه با انواع دیگر محراب ها، متعلق به نیمه اول قرن ششم هجری می داند که بر این اساس می توان گفت این محراب همزمان با منار مسجد جامع نوش آباد ساخته شده است.

این پژوهشگر تاریخ و تمدن، تصریح کرد: بخش زیادی از مسجد امام علی(ع) نوش آباد حدود نیم قرن پیش بر اثر بی توجهی و برای ایجاد درگاه ورودی به بخش جنوبی مسجد، تخریب شد و تنها قسمت های بالایی آن باقی مانده است که بخشی از طرح ها و نقش های متنوع گل و بوته و اژدر و کتیبه های چندگانه آن دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد امام علی(ع) نوش آباد در معرض آسیب جدی است

مسجد امام علی(ع) نوش آباد در معرض آسیب جدی است