مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 اردیبهشت 1399 ساعت 04:252020-05-08پزشكي

عرضه روش نوین تشخیص زردی از سوی محققان


براساس آمارها 60 درصد نوزادان با علایم زردی به دنیا می آیند و نانو حسگری تولید شده از سوی گروهی از محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی قادر است با روشی کم تهاجمی در مدت 10 دقیقه این بیماری را با دقت بالا تشخیص دهد.

- براساس آمارها 60 درصد نوزادان با علایم زردی به دنیا می آیند و نانو حسگری تولید شده از سوی گروهی از محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی قادر است با روشی کم تهاجمی در مدت 10 دقیقه این بیماری را با دقت بالا تشخیص دهد.

دکتر حامد گل محمدی قانع، عضو هیات علمی و مدیر گروه تحقیقاتی بیوپلتفرم های نانوحسگر پژوهشگاه شیمی ومهندسی شیمی ایران در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیش از 60 درصد از نوزادان با علایم زردی متولد می شوند، گفت: دلیل بروز این بیماری در نوزادان افزایش غلظت بیلی روبین در خون آنها است و برای تشخیص این بیماری با استفاده از روش های رایج مقداری از خون نوزاد دریافت می شود که با درد همراه است.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورها برای تشخیص زردی نوزادان از دستگاهی به نام بیلی چک (Bili Chek) استفاده می شود که با قرار گرفتن بر روی پوست، این بیماری را تشخیص می دهد، خاطرنشان کرد: خطای این دستگاه در تشخیص بسیار بالا است از این رو اغلب از روش تست خون استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه روش نوین تشخیص زردی از سوی محققان

عرضه روش نوین تشخیص زردی از سوی محققان