مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 08:202020-05-04اقتصادي

ترس و لرز باغداران خراسان شمالی از به گُل نشستن گلستان های گل محمدی


خراسان شمالی یکی از استان هایی است که از کمبود آب به شدت رنج می برد و از سوی دیگر کاهش بارندگی طی چند سال اخیر و بروز خشکسالی موجب شده تا کشاورزان و باغداران این استان به سوی تولید محصولات کم آب طلب پیش روند.

- این استان دارای حدود 280 هکتار گلستان گل محمدی است که قسمت عمده این باغات در شهرستان فاروج ایجاد شده است و سالانه حدود 250 تن گل محمدی از این باغات برداشت می شود اما تولیدکنندگان این گل ها در این استان با مشکلات مختلفی مواجه هستند.

فکر هزینه های کارگری و فروش محصول خواب و خوراک باغداران گل محمدی را گرفته است رمضان زاده یکی از باغداران فاروجی که دارای یک هکتار گلستان گل محمدی است در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هنوز غنچه های گل محمدی در این منطقه باز نشده است، گفت: سرما سبب شد تا گل دهی در گلستان های گل محمدی در این استان به تاخیر افتد.

وی با بیان اینکه گلستان های گل محمدی تا هفت هشت روز دیگر به بار می نشیند، افزود: اما امسال برای برداشت محصول دغدغه های زیادی داریم و هم اکنون فکر فروش محصول، هزینه های کارگری و .

خواب و خوراک را از ما گرفته است.

رمضان زاده با اشاره به اینکه طی سال گذشته گل های محمدی را به یکی از کارگاه های تولید گلاب فروخته است، ادامه داد: بخشی از پول حاصل از فروش پرداخت شده است و هنوز رقم حدود 16 میلیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترس و لرز باغداران خراسان شمالی از به گُل نشستن گلستان های گل محمدی

ترس و لرز باغداران خراسان شمالی از به گُل نشستن گلستان های گل محمدی