مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 06:402020-05-04فرهنگي

نگاهی به دومین موزه پربازدید جهان


موزه ها از ناب ترین پدیده های فرهنگی هر کشور و حافظ هنر و تاریخ نسل گذشته هستند که با یادگاری های به جامانده سخن می گویند و هنر، فرهنگ و تاریخ را برای نسل بعد بازگو می کنند.

- موزه بریتانیا یکی از وسیع ترین و غنی ترین موزه های جهان با میلیون ها گنجینه و آثار باستانی دائمی از فرهنگ های مختلف جهان است.

این موزه عنوان دومین موزه پربازدید دنیا را نیز با خود یدک می کشد.

موزه بریتانیا در سال 1753 میلادی با مجموعه اهدایی یک پزشک و دانشمند ایرلندی به نام هنس اسلون تاسیس شد و کمیته ای از معتمدین برجسته، این موزه را در یک عمارت قرن هفدهمی به نام خانه مونتاگو که با پول جمع آوری شده از مردم خریداری شده بود، بنا کردند.

طراح این موزه از معماری کلاسیک یونان باستان در ساخت ساختمان این موزه استفاده کرده است؛ حیاطی با چهار بر گسترده در قلب موزه، 43 ستون با ارتفاع 14 متر الهام گرفته از ستون های معبد آناهیتا، تزیینات مثلثی و پله های عظیم این مکان را به یکی از جذاب ترین موزه ها در دنیا تبدیل کرده است تا شکوه و عظمت اشیاء داخلی را دوچندان کند.

ساختمان این موزه در سال 2001 توسط نورمن فاستر مورد بازسازی قرار گرفت و به عقیده همکارانش، فاستر یکی از شگفت انگیزترین و زیباترین فضاهای لندن را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به دومین موزه پربازدید جهان

نگاهی به دومین موزه پربازدید جهان