مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 10:262020-05-03اقتصادي

حمل گیاهان مرتعی و دارویی بدون مجوز در تربت حیدریه ممنوع شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه از اجرایی شدن طرح ضابطه مند شدن برداشت محصولات فرعی، مرتعی و گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد.

- سعیدرضا فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: با توجه به افزایش بارندگی طی دو سال اخیر به منظور زادآوری عرصه های طبیعی در قالب قراردادهای بهره برداری، سعی در کنترل و ضابطه مند کردن اصولی محصولات مرتعی داریم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه افزود: در این راستا متقاضیان بهره برداری باید نسبت به ایجاد تشکل ها و تعاونی ها بر اساس قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، اقدام های اولیه را انجام دهند تا بتوانیم با کمک جوامع محلی ضمن صدور پروانه چرای دام با اولویت بهره برداران بومی و محلی، فرصت های شغلی پایدار ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس حمل هرگونه گیاهان مرتعی و دارویی (آنغوزه ریواس، آویشن و کتیرا) باید دارای مجوز از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشد و در غیر این صورت این اقدام آنها در زمره قاچاق تلقی می شود و با متخلفین برخورد قانونی خواهد داشت.

فلاح با اشاره به اینکه مساحت منابع طبیعی تربت حیدریه بیش از 255 هزار هکتار است، افزود: گستره منابع طبیعی این شهرستان شامل 811 هکتار بیشه زار و درختچه، 97 هکتار مراتع خوب و متراکم، 58 هزار و 121 هکتار مراتع متوسط و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمل گیاهان مرتعی و دارویی بدون مجوز در تربت حیدریه ممنوع شد

حمل گیاهان مرتعی و دارویی بدون مجوز در تربت حیدریه ممنوع شد