مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 09:502020-05-03سياسي

بیشترین پرونده های قضایی حفاری غیر مجاز استان، مربوط به نیشابور است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: در استان خراسان رضوی، بیشترین حجم پرونده های قضایی و دستگیری‎های حفاری غیر مجاز و کسانی که به تخریب آثار تاریخی اقدام می کنند، - ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: در استان خراسان رضوی، بیشترین حجم پرونده های قضایی و دستگیری‎های حفاری غیر مجاز و کسانی که به تخریب آثار تاریخی اقدام می کنند، مربوط به شهرستان نیشابور است.

محمد اسماعیل اعتمادی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: متاسفانه حفاری‎های غیر مجاز در محوطه‎های باستانی از جمله مشکلات ما در حوزه میراث فرهنگی است و حفاران غیر مجاز اغلب در فصولی مانند پاییز و زمستان به تخریب و غارت محوطه‎های باستانی می‎پردازند.

وی ادامه داد: بیشتر حفاری‎های غیر مجاز در مناطق دور افتاده و گاه صعب العبور و کوهستانی اتفاق می‏فتد که به دلیل کمبود نیرو و دوری مسافت، مجبور هستیم از نیروهای مردمی کمک بگیریم.

اعتمادی بیان کرد: همکاری مردم و دوستداران میراث فرهنگی باعث شده در صورت بروز تخلف از سوی متجاوزان و سوداگران اشیای عتیقه، نیروهای افتخاری، سریع موضوع را به یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع ‎دهند و بلافاصله نیروها با همکاری تنگاتنگ کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی موجود در بخش‎ها، اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین پرونده های قضایی حفاری غیر مجاز استان، مربوط به نیشابور است

بیشترین پرونده های قضایی حفاری غیر مجاز استان، مربوط به نیشابور است