مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 03:152020-05-02اقتصادي

برداشت گل محمدی در خاتم آغاز شد


مجتبی آغاز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بابیان اینکه سطح زیرکشت این گیاه 100 هکتار است افزود: در حالیکه از هر هکتار باغستان های این گیاه 2 تن گل تر برداشت می شود و در خاتم این عدد به چهار تن نیز می رسد.

آغاز تصریح کرد: با توجه به افزایش سطح زیرکشت در این شهرستان گلاب گیری به صورت سنتی در روستای کوشک انجام می شود و در آینده فراوری این محصول به مرحله صنعتی و اسانس گیری می رسد.

وی اضافه کرد: خاتم به دلیل تنوع آب و هوایی مستعد تولید انواع گل و گیاهان دارویی و کم آبخواه است و روستای کوشک به عنوان مزرعه نمونه کشت گل محمدی انتخاب شد.

وی اضافه کرد: گل محمدی به صورت قلمه و پاجوش از آذرماه تا پایان اسفندماه کشت می شود و از فروردین تا اردیبهشت ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می شود.

آغاز بیان کرد: این گیاه 12 سال گل می دهد و صرفه اقتصادی آن از سال سوم چشمگیر است، و بعد از 12سال شاخه این گیاه به اندازه 20 سانتی متر بریده و باغستان جدید احداث می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم اظهارداشت:گل محمدی گیاهی کم آبخواه است که نیاز آبی آن در هرمنطقه متفاوت است و در این شهرستان به پنج تا 6 مرحله آبیاری نیاز دارد و اجرای آبیاری قطره ای در باغستان ها موجب بهره وری آب و افزایش تولید گل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گل محمدی در خاتم آغاز شد

برداشت گل محمدی در خاتم آغاز شد