مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 07:202020-04-30دانش

منابع درآمدی دانشگاه های بزرگ کشور در سال 98 اعلام شد


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میانگین درصد منابع درآمدی این دانشگاه ها در حوزه کمک های دولتی و درآمدهای عمومی 74.

- معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میانگین درصد منابع درآمدی این دانشگاه ها در حوزه کمک های دولتی و درآمدهای عمومی 74.

15 درصد، در حوزه درآمد اختصاصی در بخش پژوهش 8.

42 درصد، در بخش شهریه (آموزش) 11.

05 درصد و سایر درآمدها نیز 6.

38 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدتقی نظرپور در نشست مجازی معاونان اداری و مالی دانشگاه های بزرگ که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد، درخصوص راهبردهای اجرایی برای تنوع بخشی منابع آموزش عالی گفت: مطالعات انجام شده نشان می دهد که در اکثر دانشگاه های برتر (نسل سوم و چهارم) جهان، کماکان بخش عمده ای از هزینه های دانشگاه به طرق مختلف، از بودجه های دولتی تأمین می شود؛ بنابراین نباید انتظار داشت راهکارهای پیشنهادی با روندی که باید در بلندمدت طی شود به سمتی جهت گیری شود که دانشگاه ها را به طور کلی از بودجه های دولتی مستغنی سازد.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها در توسعه کشور، مسئولیتی همه جانبه است و تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را دربرمی گیرد، افزود: نباید توجه به درآمدزایی در آموزش عالی به گونه ای باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع درآمدی دانشگاه های بزرگ کشور در سال 98 اعلام شد

منابع درآمدی دانشگاه های بزرگ کشور در سال 98 اعلام شد