مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 17:052020-04-29اقتصادي

حفاظت از جنگل های شمال کشور بر اساس حوضه آبخیز تقسیم می شود


مسعود منصور روز چهارشنبه در چالوس به خبرنگاران گفت: جنگل های شمال کشور با ویژگی های فراوان و تنوع زیستی ، چشم اندازهای آبی ، تعدیل اقلیم ، ترسیب کربن بستر مناسب برای زیست انواع پرندگان و پستانداران است و چنین ظرفیتی می تواند فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت های اقتصادی از جمله صنعت گردشگری ، طبیعت گردی و بوم گردی در این عرصه ها به شمارآید.

وی افزود: امسال در راستای اجرای طرح های حفاظتی که در حقیقت تمرینی برای طرح های جایگزین حراست از جنگل های هیرکانی و شمال کشور محسوب می شود، مدل اجرای کارها براساس طرح های حوضه آبخیز و آبخوان داری تدوین و تنظیم شده است.

سرپرست سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: تا به امروز حدود 140 حوضه آبخیز در محدوده جنگل های هیرکانی ترسیم شده است که مبنای انعقاد قرارداد طرح های حفاظتی نیز بر اساس همین حوضه های آبخیز خواهد بود.

منصور همچنین افزود: ضمن اینکه فعالیت تعاونی ها و شرکت های صاحب تجربه و سابقه دار نیز در این بخش ادامه دارد و از وجود کارگران با سابقه نیز در این حوزه بهره خواهیم برد.

سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری همچنین به آماده شدن طرح نیمه تفصیلی توسعه پایدار جنگل های شمال تا 2 ماه آینده اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیشتر مطالعات طرح نیمه تفصیلی به پایان رسیده و کارشناسان و مشاوران در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از جنگل های شمال کشور بر اساس حوضه آبخیز تقسیم می شود

حفاظت از جنگل های شمال کشور بر اساس حوضه آبخیز تقسیم می شود