مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 07:362020-04-28سياسي

عارف: حاکمیت باید مدیریت محلی را به شوراها بسپارد


محمدرضا عارف در یادداشتی به مناسبت روز ملی شوراها نوشت: حاکمیت باید بپذیرد مدیریت محلی را به شوراها بسپارد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، محمدرضا عارف در یادداشت اینستاگرامی به مناسبت روز ملی شوراها به تبیین دستاوردهای نظام شورایی پرداخت .

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است: در روز ملی شوراها، یاد و خاطره تئوریسین شوراها در انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله سید محمود طالقانی را گرامی داشته و بر روح پرفتوح ایشان و همه مبارزان راه حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خود درود می فرستم.

اهمیت این فراز از اندیشه آیت الله طالقانی آنگاه آشکار می شود که در مقایسه با اندیشه های ضد حقوق و حاکمیت مردم فهمیده شود.

او به عنوان قران پژوه و مجتهدی آزادیخواه، انقلابی و استبدادستیز، با اتکا به سنت و عقلانیت شیعی، با برجسته کردن مفهوم شورا گامی مهم در تئوریزه و تثبیت مفهوم و اصل شوراها در انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برداشت؛ به گونه ای که می توان با صراحت گفت که نام و مفهوم شورا در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، بدون یادآوری نام و سیره آیت الله طالقانی امکان پذیر نیست.

ورود اصل شوراها به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را می توان تبلور مشی و مرام بنیان گدار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و اعتقاد ایشان به میزان بودن رای مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عارف: حاکمیت باید مدیریت محلی را به شوراها بسپارد

عارف: حاکمیت باید مدیریت محلی را به شوراها بسپارد