مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 02:352020-04-27پزشكي

نجات درختان کهنسال تاق بستان از خطر مرگ


مدیر پایگاه تاریخی تاق بستان با اشاره به شیوع آفت کرم ساقه خوار و سوسک پوستخوار میان درخت های کهنسال تاق بستان، گفت: با همکاری تعدادی از دستگاه های ذیربط برنامه درمان این درختان را آغاز کرده ایم.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه تاریخی تاق بستان با اشاره به شیوع آفت کرم ساقه خوار و سوسک پوستخوار میان درخت های کهنسال تاق بستان، گفت: با همکاری تعدادی از دستگاه های ذیربط برنامه درمان این درختان را آغاز کرده ایم.

ملیحه مهدی آبادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه درختان کهنسال تاق بستان از جمله درخت 700 ساله موسوم به رحمت طی سالهای گذشته به دلایل مختلفی دچار آسیب هایی شده اند، اظهار کرد: شیوع برخی بیماری ها و آفات مانند کرم ساقه خوار و سوسک پوستخوار میان این درختان باعث شده تا در معرض خطر قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه درختان ضلع جنوبی مجموعه بیشتر در معرض خطر هستند، عنوان کرد: در هفته های گذشته هم که شاهد وقوع یک طوفان در سطح شهر کرمانشاه بودیم، یکی از درختان این محوطه باستانی سقوط کرد و باتوجه به نگرانی تکرار این حادثه برای درختان دیگر، برنامه نجات این درختان را در دستورکار قرار دادیم.

مدیرپایگاه تاریخی تاق بستان اضافه کرد: به این منظور طی روزهای گذشته از کارشناسان سازمان جهادکشاورزی و امورپارک های شهرداری دعوت کردیم تا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات درختان کهنسال تاق بستان از خطر مرگ

نجات درختان کهنسال تاق بستان از خطر مرگ