مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 12:552020-04-26اقتصادي

ملخ های صحرایی به خراسان جنوبی رسیدند


مدیر حفظ نباتات سازمان خراسان جنوبی گفت: نخستین ریزش ملخ صحرایی مهاجر در سطح یک هزار و 350 هکتار از اراضی شهرستان نهبندان در جنوب استان شناسایی شد که تراکم این سطح متغیر است.

- مهدی یوسفی، امروز یکشنبه 7 اردیبهشت در جمع رسانه ها اظهار کرد: ملخ صحرایی در این مناطق به رنگ زرد لیمویی در حال جفت گیری و تخم ریزی است که از چهارم اردیبهشت مبارزه با این آفت به وسیله دستگاه یو ال وی پاش آغاز شد و تاکنون 150 هکتار سم پاشی صورت گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بیان کرد: مبارزه با آفت ملخ صحرایی اکنون در مناطق حیدرآباد، چهارفرسخ و کلاته سیدعلی شهرستان نهبندان در دست انجام است.

وی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر مراتع سبز، رطوبت کافی در حاشیه رودخانه های قدیمی، مسیل ها و دشت های دارای خاک نرم، وجود دارد که محیط مناسبی برای تخم ریزی آفت است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: مبارزه در این کانون ها ادامه دارد و رصد و پایش مناطق مختلف شهرستان نهبندان در دست انجام است.

وی از تمامی ساکنان بومی مناطق مختلف شهرستان نهبندان که سم پاشی با آفت ملخ صحرایی در دست انجام است خواست تا اطلاع ثانونی از چرای دام در این مناطق خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملخ های صحرایی به خراسان جنوبی رسیدند

ملخ های صحرایی به خراسان جنوبی رسیدند