مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 13:052020-04-25سياسي

بیش از هزار بانوی یزدی در تولید فرش عتبات عالیات فعالیت دارند


حجت الاسلام سیدحبیب الله میرخلیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار دار قالی در تمام شهرستان ها دایر است که سالانه افزون بر 500 مترمربع قالی تولید می شود.

وی ادامه داد: تعدادی از این فرش ها نذر حرم امام حسین (ع) و سایر عتبات عالیات است و تعدادی بعد از فروش عواید آن در راستای بازسازی عتبات هزینه می شود.

این مسوول اظهار کرد: توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات مواد مورد نیاز بافت قالی به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد که هزینه آن توسط خیران تامین می شود.

میرخلیلی گفت: همکاری مردم و خیران و به خصوص بانوان نقش مهمی در تحقق اهداف ستاد بازسازی عتبات عالیات دارد و باید این همدلی ادامه داشته باشد .

بر اساس آمارها هم اکنون 40 هزار بافنده فعال سالانه 200 هزار مترمربع فرش دستباف در طرح های کاشان، نایین و تبریز و در رج شمارهای 25 تا 60 در یزد تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

در استان یزد با تاریخ، فرهنگ و تمدن کهن ایرانی، هشت واحد طرح و نقشه و 10 شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی در 10 شهرستان وجود دارد که به بافندگان خدمات ارائه می دهد.

نقشه های اصیل فرش یزد با نام های هراتی، گل و ماهی، سردار جنگل، کرمانی و نقوش مشابه معروف است و 75 درصد فرش استان از خامه پشم و بقیه از خامه کرک بافته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از هزار بانوی یزدی در تولید فرش عتبات عالیات فعالیت دارند

بیش از هزار بانوی یزدی در تولید فرش عتبات عالیات فعالیت دارند