مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اردیبهشت 1399 ساعت 03:352020-04-24اقتصادي

50 هزار هکتار از رویشگاه های گیاهان دارویی در استان مرکزی قرق شد


قربانعلی فتحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عرصه ها در شهرستان های خمین، تفرش، زرندیه و خنداب قرار دارند و در چند سال اخیر بیشترین برداشت غیر مجاز گیاهان مرتعی و دارویی از آن ها انجام شده است.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات حفاظت و قرق این عرصه ها از سوی 9 قرقبانان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دست انجام است و تا ابتدای فصل تابستان ادامه می یابد.

فتحی گفت: با اجرای این طرح ضمن حفظ گونه های ارزشمند گیاهی ، به گونه های گیاهی صنعتی و دارویی فرصت داده می شود از مرحله رویشی به مرحله زایشی وارد شده و با تولید بذر زمینه تکثیر طبیعی و افزایش این گیاهان فراهم شود.

استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در زاویه برخورد 2 رشته کوه البرز و زاگرس دارای شرایط آب و هوایی متنوعی بوده و این مهم موجب تنوع گیاهی بالایی در نقاط مختلف استان شده است.

یک هزار و 200 گونه گیاهی بر اساس مدارک و اسناد مکتوب علمی تاکنون در استان شناسایی و جمع آوری شده که بیش از 230 گونه گیاهی دارای جنبه دارویی و صنعتی است و به عنوان منابع و ذخائر ژنتیکی گیاهی استان محسوب می شود.

هرسال با فرار رسیدن فصل بهار و رویش گونه های گیاهی مرتعی برداشت غیر اصولی و غیر مجاز از گیاهان صنعتی ،دارویی و خوراکی استان مرکزی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 هزار هکتار از رویشگاه های گیاهان دارویی در استان مرکزی قرق شد

50 هزار هکتار از رویشگاه های گیاهان دارویی در استان مرکزی قرق شد