مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 19:252020-04-22اقتصادي

اجرای 210 هکتار جنگل کاری در سقز از محل صندوق اعتبارات توسعه ملی


معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز گفت: از محل صندوق اعتبارات توسعه ملی و طرح بوم سازگان زاگرس در روستاهای سقز مجموعاً 210 هکتار جنگل کاری با غرس نهال و یا با بذر صورت گرفته است.

- پیمان صاحبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: تغییرات اقلیم، قطع درختان، تغییر کاربری غیرمجاز جنگل ها و مراتع، چرای بیش از اندازه دام از عوامل نابودی جنگل ها و مراتع زاگرس است.

وی افزود: با توجه به عدم پراکنش جنگل های طبیعی در کشور، مسئله جنگل کاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، لذا باید با توجه به اقلیم، بافت خاک و رعایت مسائل اجتماعی، گونه های درختی و درختچه ایی بومی را انتخاب و با آنها اقدام به جنگل کاری کرد.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز ادامه داد: جنگل کاری منجر به ایجاد جنگل های پیشرو یا پیش آهنگ شده که با تحول و تکاملی که در خاک و پوشش گیاهی منطقه جنگل کاری به وجود می آید شرایط لازم برای ایجاد یک جنگل طبیعی در آینده فراهم می شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا و از محل صندوق اعتبارات توسعه ملی و طرح بوم سازگان زاگرس در روستاهای بله جر، میتو، چراغ ویس، سیاهدر سفلی و سیاهدر علیا مجموعاً 210 هکتار جنگل کاری با غرس نهال و یا با بذر صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 210 هکتار جنگل کاری در سقز از محل صندوق اعتبارات توسعه ملی

اجرای 210 هکتار جنگل کاری در سقز از محل صندوق اعتبارات توسعه ملی