مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 10:062020-04-20سياسي

دو اقدام مهم پاپ در پی نامه آیت الله محقق داماد


آیت الله محقق داماد، رییس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم، در نامه ای به رهبر کاتولیک های جهان از وی خواسته بود تا برای رفع تحریم های ضد ایرانی در دوران کرونا اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ در پی نامه ای که آیت الله محقق داماد به منظور رفع تحریم های ایران برای پاپ فرانسیس ارسال کرد؛ دواقدام جالب توجه از سوی پاپ صورت پذیرفت.

نخست پاپ با هدف تسکین آلام و دردهای مردم ایران همزمان با عید پاک برای ایشان دعا کرد و در اقدام بعدی دستور داد دولت واتیکان به کلی کرافت سفیر آمریکا یادآور شود که مسولیت های اخلاقی و ارزش های انسانی ایجاب می کند دولت آن کشور نسبت سیاست اعمال تحریم ها برای دسترسی مردم ایران به دارو و تجهیزات پزشکی در این شرایط سخت تجدیدنظر کند.

این مساله سبب شد که سفارت کشورمان در ورشو با ابتکاری عملگراینه از جنس دیپلماسی در راستای ارتباط با نخبگان و جامعه مسیحیان لهستان با یادآوری رویه رهبر کاتولیکهای جهان خواستار تاسی روحانیت مسیحی به وی شود و در این زمینه با ایجاد یک شبکه ارتباطی متشکل از 10466 کشیش کلیسای کاتولیک لهستان از آنها خواست به وجدان انسانی و اخلاقی آموزه های ادیان سماوی پایبند باشند.

مشروح این نامه به عنوان عملگرایی در برنامه دیپلماسی عمومی را در ادامه می خوانیم: یادآوری وظایف انسانهای خداجو؛ مکاتبه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو اقدام مهم پاپ در پی نامه آیت الله محقق داماد

دو اقدام مهم پاپ در پی نامه آیت الله محقق داماد