مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 05:002020-04-20پزشكي

کوچ عشایر به استان اصفهان با تاخیر 15 روزه انجام می شود


مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: کوچ عشایر به استان اصفهان با پانزده روز تاخیر از دهم خردادماه انجام خواهد شد.

- مختار اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: جامعه عشایری استان اصفهان مشتمل بر 24 هزار نفر از ایل بختیاری و 27 هزار نفر هم از ایل قشقایی است که با گرم شدن هوا و خشک شدن علف ها قشلاق خود را ترک کرده و رو به ییلاق کوچ می کنند.

وی بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت عشایر لزوم تأخیر در کوچ عشایر از طریق ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و نامه نگاری های استاندار، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل امور عشایر، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان به مدیران استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان انجام شد تا کوچ عشایر با تعویق پانزده روزه انجام شود.

تعویق تقویم کوچ عشایر از اردیبهشت به خرداد مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با تاکید بر اولویت دهی به سلامت جامعه عشایر گفت: کوچ عشایر به طور معمول در ماه اردیبهشت انجام می شود اما امسال برای دوری جامعه عشایر از جامعه شهری کوچ عشایر از 25 اردیبهشت ماه به ده خرداد موکول شده است.

وی با اشاره به ییلاق عشایر بختیاری در شهرستان های چادگان و فریدونشهر و ییلاق عشایر قشقایی در شهرستان های شهرضا، سمیرم و دهاقان ابراز داشت: در 12 گلوگاه استان اصفهان جامع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ عشایر به استان اصفهان با تاخیر 15 روزه انجام می شود

کوچ عشایر به استان اصفهان با تاخیر 15 روزه انجام می شود