مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 07:262020-04-19اقتصادي

روزانه 80 تا 110 تن پسماند بیمارستانی در تهران تولید می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یکشنبه سازمان محیط زیست استان تهران فاطمه اکبرپور افزود: با شیوع کرونا میزان پسماند تولید شده روزانه در بیمارستان های شهر تهران در اوایل اسفند 98، به 80 تن و در اواخر اسفند ماه به 90 تن رسید.

وی ادامه داد: میزان پسماند تولید شده در بیمارستان های سایر شهرهای استان تهران در اوایل اسفند ماه و قبل از آن 11 تن در روز و در فروردین ماه با 10 تن افزایش بین 11 تا 20 تن در روز افزایش یافت.

اکبرپور خاطرنشان کرد: در گذشته پسماندهای بیمارستانی به سه دسته عادی ، عفونی، تیز و برنده و شیمیایی و دارویی تفکیک می شدند.

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفت: جلسه ای در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کووید-19 یعنی اوایل اسفند ماه سال 98 با معاونان بهداشت سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به منظور کاهش و از بین بردن خطر شیوع ویروس کرونا برگزار و مصوب شد که علاوه بر رعایت ضوابط مربوط به پسماندهای بیمارستانی که از گذشته نیز اجرا می شد در بخش هایی از بیمارستان ها که بیماران کرونایی بستری می شوند، پسماندها داخل کیسه های دولایه و سه لایه قرار بگیرد.

اکبرپور افزود: به رغم رعایت تمامی این ضوابط، قرار شد تمام پسماندهای بیمارستانی که در گذشته به عادی و عفونی تفکیک می شدند در دسته بندی پسماند عفونی قرار گیرند و به عنوان پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه 80 تا 110 تن پسماند بیمارستانی در تهران تولید می شود

روزانه 80 تا 110 تن پسماند بیمارستانی در تهران تولید می شود