مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 06:502020-04-19سياسي

کرونا و نبود تفکر سیستمی در آمریکا


در قرن بیست ویکم وقت منازعه و مجادله و لفاظی و ایجاد سیاست یک بام و دو هوا و سیاست چماق و هویج نیست، دنیا آگاه تر از آن است که اتاق های فکر آمریکایی برای آنها تصمیم بگیرد و رییس جمهورش عرض اندام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، امیر حصیرچی عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) طی یادداشتی نوشت: شاید شما هم با اصول کلی تفکر سیستمی آشنا باشید.

برای آن دسته از خوانندگانی که آشنایی با این اصول ندارند، این اصول را درخلال توضیحات، معرفی و سپس با لایه برداری از کووید-19، موارد قابل تاملی برای فکر کردن و تجدیدنظر در مدل های ذهنی ارائه خواهیم کرد.

اولین اصل تفکر سیستمی این است که مسائل امروز ناشی از راه حل های دیروز است.

سوال این است که کدام راه حل دیروزی، منجر به خلق کووید-19 امروزی شده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تنها دو احتمال برای خلق این ویروس نوپدید وجود دارد.

احتمال اول منشأ طبیعی و احتمال دوم، دست ساز بودن آن توسط بشر است.

از آنجا که احتمال دوم درحال رشد است و بسیاری را متقاعد کرده که احتمال اول به دلایل متعدد می تواند مردود اعلام شود، لذا با این احتمال جلو می رویم.

در اثبات این فرضیه، اولین بار ژائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، در توییتی اعلام کرد که این ویروس در سال 2015 توسط دانشمندان آمریکای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و نبود تفکر سیستمی در آمریکا

کرونا و نبود تفکر سیستمی در آمریکا